Google+ Google+

2011. augusztus 5.

Töltött cukkini

A legutóbbi szombaton 15-en voltunk együtt a családból (a széder este óta a legtöbben), és mivel Magi az év végi dolgozataival volt elfoglalva, úgy döntöttem, hogy ezúttal én készítem az ebédet. Előételnek bruschettát készítettem paradicsommal és kakukkfűvel, a főétel töltött cukkini volt, amihez nagyon jól ment a sárgadinnye és feta sajt saláta. A következő 2-3 blog-bejegyzésben ezeket fogom leírni. Akkor kezdjük a főétellel:

Hozzávalók:
1/2 kg kis kockákra vágott bárányhús (én marhahús és shawarma keverékét használtam)
1/2 kg cukkini
1 apróra vágott közepes vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
baharat (arab fűszerkeverék, összetevői: szegfűszeg, fahéj, szegfűbors, fekete bors)
olaj a sütéshez (én olívaolajat használtam)
4 pohár víz, vagy felöntött levespor
7 evőkanál paradicsomsűrítmény
1/2 pohár fenyőmag
1 köteg apróra vágott petrezselyem
1 köteg apróra vágott koriander

bors


Elkészítés:
1. Hosszában kettévágjuk a cukkinit, a közepéből kivesszük a tartalmát, és félig megsütjük.
2. Töltet: Megpörköljük a hagymát és a fokhagymát, hozzáadjuk a petrezselymet, a koriandert és a fenyőmagot. Hozzáadjuk a húst, a sót, a borsot, és a baharatot, megkeverjük és kicsit összefőzzük.
3. A paradicsomsűrítményt vízzel, vagy levesporöntettel felhígítjuk, és a felét a tepsibe öntjük.
4. Megtöltjük a cukkinit a töltelékkel, elrendezzük a serpenyőben és ráöntjük a felhígított paradicsomsűrítmény másik felét.
5. Lefedjük a tepsit alufóliával, betesszük a 180-200 fokra előmelegített sütőbe és 20-30 percig sütjük.
6. Eltávolítjuk a fóliát és még néhány percig továbbsütjük, amíg az egész kicsit megbarnul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...