Google+ Google+

2011. november 23.

Falafel

Sokkal egyszerűbb falafelt készíteni, mint azt gondolnátok. Főleg, ha van egy nyerő receptetek, mint például ez.
A humusz-készítéssel ellentétben, ami viszonylag hosszú ideig tart és bizonyos hozzáértést igényel, a falafel-készítés könnyű, gyors, és -minimális befektetéssel- nagyon finom is.
 
Természetesen az egyik falafel-gombóc sem hasonlít a társára, minden falafel-árusnak megvan a maga titkos receptje, ilyen-olyan egzotikus kiegészítőkkel, és különböző gombócméretekkel, formákkal és színekkel.
 
Egyébként nektek is lehet saját titkos falafel-receptetek. Miután néhányszor magatok készítitek el, rutinossá váltok a falafel gyártásban, aztán már folyamatosan javítgathatjátok, és improvizálhattok a variációkkal.
 
Ne felejtsetek előre elkészíteni egy köteg pita kenyeret, jó minőségű tahinát, zöldség salátát, savanyúságot, és egyéb, általatok kedvelt kiegészítőt. És ne feledjétek, hogy megmondtam: szuper finom lesz a falafeletek! Ha nem elsőre, akkor harmadszorra.
 
Hozzávalók (kb. 25 falafel golyóhoz):
2 pohár csicseriborsó (humusz) kb. 12 órás áztatás után
5 gerezd fokhagyma összetörve
2 csapott kiskanál szódabikarbóna
1/3 pohár apróra vágott petrezselyem
1/2 pohár apróra vágott koriander (csak akik imádják, akik utálják, kihagyhatják)
1/2 kis hagyma felaprítva
1 púpos evőkanál szezámmag (nem muszály)
1 kiskanál (római) kömény
1 kiskanál paprika
só (egy vágott kiskanálnál kevesebb)
bors
olaj a sütéshez
 
Elkészítés:
Leöblítjük és leszűrjük a csicseriborsót, és húsdarálóban összetörjük a fokhagymával, a hagymával, a petrezselyemmel és a korianderrel együtt.
Beletesszük egy tálba, hozzáadjuk a többi hozzávalót (fűszerek, szezámmag) és jól összekeverjük. Árdemes megkóstolni a masszát, de ne ijedjetek meg, sokkal erősebb az íz, mint ami a végén lesz.
Lefedjük és félretesszük (a legjobb a hűtőben) egy fél, vagy egy órára.
Felmelegítjük az olajat a mély-sütéshez (legyen meleg, de de forrjon).
Hozzáadjuk a szódabikarbónát és jól összekeverjük.
Kis falafel gombóckákat körgetünk a tenyerünkben és addig sütjük, míg barna, falafel-színt nem kapunk.
 
Tippek:
  • Ha nem szeretitek a koriandert, akkor is adjátok nyugodtan hozzá a falafelhez, mert sütés során a koriander elveszti az eredeti ízét, és ha e nélkül dolgoztok, vérszegény lesz az eredmény.
  • Ha tól sok gombócot készítettetek, sütés előtt fagyasszátok le, jó lesz máskorra.
  • Ha szeretitek a csípőset, tegyetek a falafelhez apróra vágott erőspaprikát.
  • Mielőtt az összes gombócot kisütnétek, süssetek meg egyet, kóstoljátok meg, és ha kell, javítsátok ki a fűszerezést.
  • Ha a falafel túl sűrű, nyomott, adjatok hozzá egy kis vizet, zsemlemorzsát, szódabikarbónát, hagyjátok állni egy kicsit, és próbáljatok ismét kisütni egy falafel-labdácskát.

3 megjegyzés:

  1. Egy hozzáértő receptje biztos siker!
    Nagyon szeretem, de kevés frissen készülttel találkoztam eddig, a fagyasztottat pedig nem szívesen veszem.
    Komoly vitát olvastam a készítéséről valahol és elbátortalanodtam.
    Nemrégen csináltam egyet, de kicsit lágy lett / főtt borsóból / és attól féltem, szétesik sülés közben, de szerencsére nem így lett.

    VálaszTörlés
  2. Ezt is vittem, nagyon klassz, ahogy kinéz. Megpróbálom csicseriborsó konzervből.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon megörültem a receptnek mert eddig még sohasem sikerült a falafel házilag....most is voltak gondok, úgy látszik nálam ez egy generál probléma: nem volt könnyű, sótlan volt és nagyon ízetlen...a család azt javasolta dobjam ki..a megadott mennyiséget használtam, igaz, nem húsdarálóval hanem robotgéppel mert hogy csak az van, aprítottam...mit rontottam el?? köszönöm ha tudsz segíteni.
    Tünde

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...